De volgende!! - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Joep Dorst - WaarBenJij.nu De volgende!! - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Joep Dorst - WaarBenJij.nu

De volgende!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joep

07 September 2008 | Denemarken, Viborg

Hallo allemaal!

Zo daar is de volgende bladzijde van me dagboek alweer! Ik ga eerst maar eens beginnen met iets wat ik vorige keer vergeten was te vertellen. Kwiek handbal uit Raalte was hier op trainingsstage. Ik wist dat ze zouden komen dus had expres een t- shirt aangedaan met Nederlandse tekst erop. Het werkte want bij het eten stonden ze als een stel koeien naar mij te kijken, van hoe kan dat nou dat er hier een Nederlander is. Maargoed voor de rest waren het wel aardige mensen. De coach was vorig jaar trainer van de jeugd van Viborg. Heb een aantal trainingen van hun gezien en wedstrijden. Het was wel heel erg gek om weer Nederlands te praten, kreeg een soort spierpijn want ik praat heel de dag Engels en Deens. Genoeg gezegt over wat ik vergeten was.

Ik ben verhuisd naar me definitieve kamer! Eindelijk. Ik slaap nu op de hoogste verdieping alleen op me kamer ( geen last van gesnurk) en heb balkon met uitzicht op en in het stadion. Vanuit me balkon heb ik dan ook de voetbal wedstrijd gekeken van Viborg ff, die wederom werd gewonnen (koploper met de maximale punten). Heb me kamer nu zo goed als helemaal ingericht. Ook was het tijd voor me was te doen. Voor de tweede keer maar dit keer waren er heel veel kleren. Het is wel even wennen om alles zelf te doen. Had te weinig ruimte voor me sokken dus had iets anders moeten verzinnen, maar nu ruiken ze wel heerlijk!!

Op dinsdag 26 augustus werd er een activiteiten dag gehouden met als thema de Olympische spelen. Vroeg in de morgen werden we allemaal verwacht op het atletiek terrein van Viborg. Ik moest lopend want de vorige dag was me fiets kapot gegaan, maargoed dat was een goede warming up. Bij aankomst begonnen we zoals elke Olympische spelen begint, met een openingceremonie waarbij iedereen zijn land mocht introduceren. Ikzelf zat in het talentvolle land vol met schapen: Nieuw Zeeland. De volgende onderdelen werden afgewerkt: 100m sprint, 400m sprint, 4x 100m estafette, verspringen, speerwerpen en discuswerpen. Ik heb het discuswerpen en de estafette voor me rekening genomen. En met resultaat, beide een gouden medaille!
Na de middag werd het progamma voortgezet in het buitenzwembad. Hier werden 50m schoolslag, 50m borstcrowl, 4x 50m estafette, springen van duikplank en niet te vergeten synchroon zwemmen! Hier heb ik meegedaan aan de estafette en het duiken. Estafette goud maar helaas bij het duiken geen podiumplek gehaald.
De volgende avond was de prijsuitreiking. De nummers 1 tot en met 3 kregen allemaal een hele grote chocolade cake, echt heel groot. En als extra kreeg de nummer 1 een bidon van Viborg handbal en plaats 2 een zweedbandje van Viborg.
Ik ben nu een bidon rijker want wij schapen hebben gewoon de Olympische spelen onverwacht gewonnen! De cake smaakte heerlijk!

Donderdag 28 augustus was mijn eerste wedstrijd met Viborg. We speelden tegen het Duitse team VFL Postdam dat hier op trainingsstage was. Deze wedstrijd was erg moeilijk voor mij, het communiceren in de verdediging ging niet lekker. Wij speelden in een erg defensieve 6-0 ( speelt heel Denemarken) en hun speelden in een 3-2-1. Deze wedstrijd werd ook dik verloren. Vrijdag stond de volgende wedstrijd alweer op het progamma uit tegen Randers. Deze wedstrijd ging stukkenbeter. De verdediging ging goed en in de aanval liep het ook beter. Deze wedstrijd dik gewonnen.
Zaterdag vroeg in de morgen werd de laatste wedstrijd gespeeld van de week tegen het eerste vrouwen team van Viborg. Die spelen championsleague, dus was erg leuk om tegen ze te handballen. De stand werd niet bijgehouden erg jammer want het verschil was niet super groot.
Een wat minder punt aan het vele trainen was dat ik last kreeg van me schenen. Ben gelijk naar Viborg life care gegaan waar ze me schenen gemasseerd hebben. Dit had echter niet veel resultaat. De week daarop naar een specialist gegaan op gebied van benen. Die heeft mij benen ingetapet en een paar oefeningen gegeven. Nu een week later is de pijn zo goed als weg! Dus kan er nu weer vol tegenaan!

Dit was het weer voor deze keer.
Heel veel groetjes vanuit het land van de kronen, handbal, klemmen in de verdediging, broeken in de sokken en de …….

Vi sees!

ps als er iemand het weekend van 13 en 14 september niets te doen heeft laat het even weten!!

• 07 September 2008 - 11:07

Wim:

Leuk om je verhaal te lezen. Goed dat je weer vol aan de bak kunt.

Tot Skypes

p.s. groeten van Andre en Milva

• 07 September 2008 - 11:50

Lieke:

He Joep!

Leuk verhaaltje! Ben zelf niet helemaal thuis in de handbal, maar leuk om zo de verschillen te horen.

Succes met de schenen pijn vrij houden!

Groetjes!

• 07 September 2008 - 14:02

Celine:

Hey Lieve Joepie!!!
    Wat een leuke fotos vooral van de was haha. Je sokken zijn mooi schoon hoor. En niet rose geworden erg knap!!!
    Veel plezier weer de komende twee weken en tot het volgende verhaal.
    Of...?

KUS en liefs Celine

• 08 September 2008 - 13:58

#14:

Hé Joepie,

Nu kun je voortaan zelf de shirtjes wassen als je weer aan de beurt ben in het 2de :)

Succes verder

Groetjes #14

• 08 September 2008 - 14:48

Arieke En Michel:

Hey Joep!

Jij zit daar helemaal op je plekkie zo te lezen. Ook in rang ingedeeld in kamers zo te lezen (Bovenste beste!). De familie speelt zaterdag tegen de recreanten. Doe je mee of niet?! Misschien dat jij van tevoren dan een training kunt regelen;) Misschien dat we dan volgend jaar ook niet meer laatste eindegen bij de beachhandbal.

Veel plezier nog daar. Laat zien wat je kunt, flink trainen and beat them all!

Groeten Michel en Arieke
    ps. respect voor je teamgenoten die 100 meter kunnen springen;) (Fopje flauw mopje;)

• 10 September 2008 - 11:40

Ilona:

haha weer veel beleefd dus!
    leuk joh! hoe gaat het nu met je deens? spreek je dat al wat beter? :P
    haha
    veel plezier verder!

liefs ilona

• 15 September 2008 - 15:11

Stefan:

Hey Joep, leuke verhalen! Voor ons is het toch wel jammer dat je in Denemarken zit, we kunnen je wel gebruiken in het 2e. Volgend jaar maar meteen in het eerste lijkt me...? Groeten!

• 15 September 2008 - 15:11

Stefan:

• 23 September 2008 - 08:57

R. Braspenning:

Hallo Joep,
    Leuk om te horen dat het zo goed met je gaat. Leuke verhalen om te lezen. Geniet van deze onvergetelijke kans.

Met sportieve groeten van de KSE,
    R. Braspenning

• 23 September 2008 - 18:41

Mr Netten:

Joep,
    I hope you are having a ball!!!!

• 23 September 2008 - 18:58

J. Peeters:

Beste Joep,

Leuk om eens iets van je te horen. Eindelijk ben je verlost van de natuurkundelessen.
    Ik lees dat het goed naar je zin hebt. Ik wens je veel succes en natuurlijk een goede gezondheid, zonder blessures toe.

Groeten,

J. Peeters

• 23 September 2008 - 19:42

Celine:

haha dat is toch maar even mooi goed gekomen weer lezers erbij!!!

Doei xxx