Bezoek met foto's - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Joep Dorst - WaarBenJij.nu Bezoek met foto's - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Joep Dorst - WaarBenJij.nu

Bezoek met foto's

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joep

24 November 2008 | Denemarken, Viborg

Hallo allemaal!!

Hier weer een berichtje uit Viborg!
De afgelopen 2 weken heb ik bezoek gehad uit Nederland dus nu is er weer iets leuks om te vertellen!
Het weekend van 15 en 16 november zijn paps en mams langsgekomen. Het was al 4 maanden geleden dat ik papa in levende lijf heb gezien;). Dus dat was wel weer leuk om te zien. Als je iemand zo lang niet ziet dan denk je natuurlijk dat hij veel veranderd was, maar dit keer was dat niet zo. Een beetje jammer want nu heb ik nog minder weerstand met het stoeien;) (geintje).
Zaterdag ochtend om 8 uur verscheen er een berichtje op me telefoon: we zijn er waar ben jij.?? Dus ik me bed uit en jawel daar zaten ze in de auto te wachten. Toen ik beneden was stonden ze al springend beneden. Na een dikke knuffel naar boven me kamer laten zien in onopgeruimde staat. Gelukkig viel het nog wel mee, vond ik;) na de rondleiding in me kamer zijn we naar de eetzaal gegaan en daar een lekker ontbijtje op. Na het ontbijt heb ik mijn gasten naar de kamer gebracht. Daar koffie en thee gedronken en appeltaart op! De sint heeft bij ons thuis al wat mogen oefenen want er waren al cadeautjes afgeleverd met mijn naam. Die heb ik dan ook uit mogen pakken. De cadeautjes waren super lekker, heb nog lang niet alles op maar al wel geproefd, bij deze nog hartstikke bedankt voor de cadeautjes!!
Twee uur later stond er voor mij een wedstrijd op het programma. Een belangrijke wedstrijd voor mijn team want de punten zijn welkom! Hier in Denemarken hebben ze een ander soort competitie als in Nederland. De eerste 2 teams in de poul gaan na kerst een divisie hoger spelen en de laatste 2 teams gaan een divisie lager spelen. Zo krijg je na kerst een eerlijke competitie waar iedereen ongeveer gelijkwaardig is. We spelen nu in de 2de beste divisie van midden Jutland. Wie na de kerst kampioen word kan weer verder strijden voor kampioen van Jutland en dan van Denemarken. Mijn team staat bijna veilig voor het behoud in deze competitie dus dat is goed. Nu weer terug naar het verhaal
De wedstrijd ging lang gelijk op maar uiteindelijk trokken wij aan het langste eind en wonnen we met 32-29.
Een uurtje later zaten we alweer in de auto op weg naar Randers (30 min. van Viborg). Daar hebben we wat gedronken in een café. Nadat we onze glaasjes leeg hadden besloten we om eerst een rondje te wandelen door de stad. Dat bleek echter niet zon goed idee want ik een stad als deze raak je snel verdwaalt. Na een half uurtje eindelijk terug bij het café waar tegenover een restaurant was. Walhalla… dat was de naam van het restaurant waar we lekker hebben gegeten en veel gelachen hebben!
’s Avonds zijn we neergestreken bij de Bowl en Fun, waar we ja je raat het al, net zoals nu er ook 1 in Etten-Leur is gepoold hebben. Dat was een lange tijd geleden maar dat kon je niet zien aan mijn prestaties;) toch..????
Zondag, deze dag stond in het tegen van de 25 jarige jubileum van pap en mam. Dus had ik daar iets bijzonders voor bedacht. Zondag morgen rond 11 uur de auto in en weer naar Randers. Onderweg allerlei dingen voorgesteld die we zouden kunnen gaan doen maar die we niet gaan doen. Om de spanning er in te houden natuurlijk;). Om 1 uur was de spanning voorbij, we waren op de plek van bestemming na wat pauzes. Hier was namelijk Myspaze. Het is een wellness met een indisch tintje. Zie de foto’ s. Hier hebben we 2 lekkere massages gehad met tussendoor pauzes. In die pauzes zaten we in een soort woonkamer met rustige muziek en super lekkere stoelen! (tip voor thuis!!). Het was alweer bijna 3 uur verder voordat we weer buiten stonden. De zondag avond hadden we afgesloten bij de pizza man. Daarna Paps en Mams uitgezwaaid en toen was het weekend alweer voorbij maar het weekend was super leuk!!!!!

Het volgende weekend stond er ook weer bezoek vanuit Nederland op de planning. Een speciaal weekend uitgekozen omdat ze dan mij in een wedstrijd konden zien. Maar helaas werd de wedstrijd verschoven naar donderdag. Deze wedstrijd hadden we gewonnen met 40-35.
Vrijdag avond om half 4 was mijn visite gearriveerd in Viborg, zonder dat ik het wist hoe laat ze er zouden zijn. Nadat ze mij niet bij de training zagen die aan de gang was zijn ze via verschillende mensen toch bij mijn kamer uitgekomen waar Nederlandse muziek vandaan kwam. In de speurtocht naar mijn kamer was wel gebleken dat het eigenlijk best makkelijk is om een Nederlander te vinden tussen allemaal Denen;)
Omdat ik om half 5 moest trainen zijn ze gelijk meegegaan om te kijken. Na de training de logees naar hun kamer gebracht. 2 kamers met 2 tv’s moeilijk kiezen he Arieke;) onderweg naar de kamer zijn we een Pool een pool en een op z’n engels een pool (zwembad) tegengekomen in 1 kamer(uitspraak van de dag). Tijdens het eten weer een beetje gewend aan het Nederlands praten, en veel dingen verteld over hoe het allemaal in zijn werk gaat hier. Als je hier bent dan is het toch makkelijker vertellen dan via een afstand. De avond werd ingeluid met een lekkere typische Deense chocolade cake met smarties. De rest van de avond hebben we doorgebracht bij de bowl en fun. Hier verder bijgepraat en gewacht totdat er een pooltafel vrij was. Die kwam niet vrij dus eerst maar een potje airhockey gespeeld. Later kwam wel een tafel vrij en mochten we onze kunsten laten zijn. We maakten het ons zelf erg makkelijk maar vaker ook erg moeilijk. Om toch de goede bal te raken werd de term en overigens de tweede uitspraak van de avond: “via de korte band”.
De volgende ochtend stonden ze alweer om 9 uur op me deur te kloppen voor het ontbijt. Dus door de kou naar buiten, op naar het ontbijt. Hier hadden we iets te veel dingen te vertellen waardoor we bijna ons lunch pakketje misliepen, maar dankzij onze lopende band is het nog goed gekomen.
Om de bezoekers toch nog een Deens handbal wedstrijd te laten zijn zouden we ’s middags naar Aalborg gaan om door Aab – Viborg te zien. Maar eerst heb ik me school laten zien en zijn we Viborg nog in geweest. Hier hebben we wat winkels bezocht. Hier heeft Sinterklaas een sporttas gekocht voor Michel maar dat mag hij niet weten dus zeggen we maar dat hij voor Tijs is en sportsokken voor Michel…. Na deze schitterende aankoop was het tijd voor een bakje koffie/chocolademelk/thee. Na een tijdje geduldig hebben gewacht in het café leek het er op dat het zelf service was maar zoals meestel word het wachten beloont en daar kwam de barkeeper of de chappie/ tsjappie (voor Christ) onze bestelling opnemen. Toen we weer buiten liepen kwam de volgende zin van het weekend alweer naar buiten: “het is hier toch best wel koud”. Nadat we de auto hadden gevonden zijn we naar Aalborg gereden. Hier hebben we de wedstrijd gekeken die verloren ging voor Viborg met 10 punten verschil. Op de terugweg was Christ een beetje moe en begon een beetje te dromen. In deze droom kwam de zee duidelijk naar voren. Want als je volgens Christ heel goed keek dan kon je de zee zien in de wolken. Omdat het zo aparte droom was hebben we maar gezegd dat wij het ook zagen;). Terug in Viborg een cafeetje opgezocht waar Christ in het Deens heeft besteld! Dat Christ nog niet echt super goed Deens kan bleek wel weer uit wat er op tafel kwam: Arieke kreeg een wodka in plaats van een glas water;). De tweede keer ging het gelukkig stukken beter!! Een kleine Deense les volgde waarbij Etten-Leur werd vertaald als 18 zaterdag. Want 18 spreek je uit in het Deens als 18 en leur als zater(dag). Rond 7 uur zijn we naar een Pizzeria gegaan en daar lekker gegeten. Tijdens het eten vertrokken er een aantal mensen, maar 1 van hen was hun jas kwijt. Erg mysterieus want Christ was daarvoor naar de WC geweest. Toen de man weg was, kwam de opmerking van Christ “wat moet ik met die jas doen?” tja er zat voor ons niets anders op dan hem aan te doen, dus wie nog een mooie winterjas zoekt in de Klompenmakersstraat hebben ze er 1 extra. Arieke zag spoken want volgends haar leek de wc op een kerk. Ik zou niet weten waarom dus als je het wilt weten zou ik zeggen vraag het haar zelf;). Jaquline vraagt aan Christ, wil jij vragen of je kan betalen, waarop Christ antwoord natuurlijk!. De hand gaat omhoog en daar komt de serveerster aangelopen. Christ opent zijn mond en er komt een redelijk grappige en gekke zin uit: “My wife want’s to pay”. En jawel het bonnetje kwam terecht bij Jaquline;). Deze leuke avond werd ook weer beëindigt met een potje Pool/pool;)
Zondag morgen een kwartiertje vroeger gaan eten om zeker te weten dat we de lunch niet zouden missen. Met het ontbijt werd de zinnen weer eens herhaald die het weekend vaak werden uitgesproken: “Het is hier wel erg goed geregeld” en “het is hier echt veel handbal”. Helaas was dit bijna alweer het einde van het weekend maar er was nog een verassing, ik kreeg een cadeautje: sportsokken!! Super mooie!! Tja, want wat moet Michel (waterpolo) met sportsokken;).
Christ, Jaquline, Arieke en Michel heel erg bedankt voor het leuke weekend!! Vond het echt super leuk!! Owja tag schrijf je met een K

Dit was ook weer het einde van mijn verslag(je)

De groetjes iedereen en tot snel weer!!

de Fotos volgen

  • 24 November 2008 - 16:01

    Tijs:

    Dus jij kreeg de sokken, michel dan de tas....en ik dan....?

  • 24 November 2008 - 16:03

    Joep:

    niet zo ongeduldig tijs het is nog geen sinterklaas;)

  • 24 November 2008 - 16:22

    Lieke:

    Onderzoek wijst uit dat Denen het gelukkigst zijn. Geldt dat ook voor Nederlanders in Denemarken?

    Gelukkig is de kerstman iets dichter bij jou!

  • 24 November 2008 - 16:25

    Pim:

    ik kan wel een mooie winterjas gebruiken want de mijne is gejat.

  • 24 November 2008 - 17:53

    Ellen:

    Waren het lange sportsokken? Past je broek erin?
    Met zo'n kanjer als jij in het gezelschap is elk bezoek leuk!!

  • 24 November 2008 - 19:24

    Tijs:

    pim! die jas is voor mijn! Heb ik ten minste ook nog wat! Jij had 1 van die 2 broeken kunnen houden! :)

  • 25 November 2008 - 17:33

    Ad En Toos Romme:

    Hoi Joep,
    hier weer eens een berichtje vanuit het besneeuwde zwartenberg en zien uit naar de sint die bij jou al geweest is. Tsonge, je bent nu alweer vier maanden weg.
    Wat een tijd alweer.
    Zo te lezen maak je het wel daar.. en ontpop je je tot een heuse gastheer.
    groeten van de Rommesen

  • 22 Januari 2009 - 18:50

    Ingrid:

    Hoi Joep,

    Van je moeder hoorde ik dat je op deze site verslag doet van je verblijf in Denemarken. Het was leuk om bovenstaand stuk te lezen en fijn dat je het zo goed naar je zin hebt daar.
    Maak er nog maar een fijne tijd van en veel succes daar!

    Groetjes uit Heeswijk van Paul en Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Viborg

Mijn eerste reis

handbal college in Viborg

Recente Reisverslagen:

22 September 2009

een nieuwe start

13 Juni 2009

bijna vakantie

28 Maart 2009

Viborg

01 Februari 2009

WK handbal Kroatie

24 November 2008

Bezoek met foto's
Joep

Afstudeer stage in Australië

Actief sinds 16 Juni 2008
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 14858

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Stage in Australië

04 Augustus 2008 - 01 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: