bijna vakantie - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Joep Dorst - WaarBenJij.nu bijna vakantie - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Joep Dorst - WaarBenJij.nu

bijna vakantie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joep

13 Juni 2009 | Denemarken, Viborg

De laatste voor de vakantie..

We starten een lange tijd geleden, de mei vakantie. Om dat ik nog niet zeker was waar ik het volgende seizoen ging spelen ging ik de mogelijkheden bekijken. Als ik in Nederland zou gaan studeren zou dat in Sittard zijn en dus zou het wel handig zijn om daar een club in de buurt te hebben om te handballen. Die club was de Limburg lions. Daar heb ik 2 keer bij mee getraind. De trainingen waren erg leuk en waren goed bevallen. De week was druk bezet met allerlei leuke dingen natuurlijk! Deze week werd afgesloten door een weekend samen met papa in Denemarken te zijn, zoals ik ook met mama heb gedaan. Op de heenreis zijn we handbal gaan kijken: Flensburg – Magdenburg. In een kolkende arena die helemaal uitverkocht was hebben wij daar een hele mooie wedstrijd gezien. Helaas viel onze Nederlander (Fabian van Olphen) al naar 10 minuten uit, helaas. Maar ondanks dat was het een geslaagde wedstrijd!
Na de wedstrijd hebben we onze weg vervolgt richting Viborg. Onze eerste overnachting was in een hotel in Vejle. Daar hebben we lekker gegeten en als klap op de vuurpijl nog een bezoekje gebracht aan de kermis. En wat is een kermis zonder ballengooien.. dus ook wij hebben onze gooikunsten laten zien met als resultaat 2 mooie hoedjes!
De volgende dag na een heerlijk ontbijtje konden we nog een wedstrijdje meepikken van het handbal toernooi die daar werd gehouden. Na de wedstrijd hebben we onze reis weer vervolgt. Rond 4 uur waren we aangekomen in Viborg. Nadat we onze spullen in onze kamer van het motel hadden gezet was het tijd voor eten. Pannekoeken! Maar dan wel zelf gemaakt op een gaspitje in het bos met een vuurtje erbij! Erg lekker en zeker voor een herhaling vatbaar!!
Bij het motel lag ook een rijschool met een eigen theorie baan waar ik dankbaar gebruik van heb gemaakt :). Dus heb al een les op zak! Helaas vliegt de tijd voorbij als je plezier hebt en zo was het ook het geval bij ons. Rond de middag was het moment al weer daar dat ik papa uit heb gezwaaid die zijn reis terug naar Nederland begon.
Het was een leuke vakantie met een super afsluiting!

De afgelopen twee weken heb ik ook examens gehad voor de vakken Engels, Deens en Wiskunde. Het was toch lastig al die examens maar met de punten ben ik tevreden. 02 voor Deens, 4 voor Engels en een 10 voor Wiskunde (de cijfers gaan van -3 tot 12). En nu is er nog maar 1 week te gaan en dit jaar is voorbij. Op woensdag starten we met het maken van foto’s met alles klassen. Daarna hebben we gala waarbij iedereen in nette kleren verwacht word. Na het gala word er een afscheid feest gehouden op een tot nu toe geheime locatie. Donderdag moeten allemaal onze kamers netjes opruimen zodat ze er weer prima uit zien ( dat word nog een hele klus voor mij :O). ’s Avonds hebben we een bbq en sluiten we af bij het kampvuur. Op vrijdag worden we allemaal verwacht op school waar we iedereen gedag zeggen, en dan is het zover want dan moet iedereen weg, terug naar huis.

Als laatste wil ik nog even iets zeggen over volgend jaar. In Viborg hebben ze mij gevraagd of dat ik een jaar wilde blijven om hier nog te blijven handballen. En na een lange tijd hebben wij samen besloten om deze uitdaging aan te gaan. Dus ook volgend jaar speel ik in Viborg. We zijn al bijna 2 maanden in de voorbereiding voor het volgende seizoen en het beloofd veel goeds! Maar eerste 1.5 maand vakantie waar we lekker van gaan genieten!!

Tot over een weekje in Nederland!!

Groetjes
Joep

  • 13 Juni 2009 - 15:37

    Lianne:

    Hoi Joep leuk weer wat van je te lezen.
    We zien je over 2 weken.

    groetjes uit halsteren


  • 14 Juni 2009 - 12:52

    Ellen:

    Hoi Joep, leuk gedaan weer,jongen. Een theoriebaan bij een autorijschool lijkt me moeilijk, dat doe je uit een boekje!!! Praktijk gaat iets beter met een auto. Tot volgende week.

    doei, mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Viborg

Mijn eerste reis

handbal college in Viborg

Recente Reisverslagen:

22 September 2009

een nieuwe start

13 Juni 2009

bijna vakantie

28 Maart 2009

Viborg

01 Februari 2009

WK handbal Kroatie

24 November 2008

Bezoek met foto's
Joep

Afstudeer stage in Australië

Actief sinds 16 Juni 2008
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 14861

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Stage in Australië

04 Augustus 2008 - 01 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: