een nieuwe start - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Joep Dorst - WaarBenJij.nu een nieuwe start - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Joep Dorst - WaarBenJij.nu

een nieuwe start

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joep

22 September 2009 | Denemarken, Viborg

Hallo Allemaal!
Na een heerlijke vakantie is er weer een nieuw jaar in Viborg aangebroken, en daar hoort dan ook weer een update bij. De competitie begint volgende week woensdag, maar voor die start is er veel gebeurt! Lees en huiver;)
De eerste paar weken in Viborg stonden in het teken van hard trainen, veel oefenwedstrijden en weer naar school. In deze weken waren we begonnen met de basis te leggen en een doelstelling te formuleren voor het komende seizoen. Ook op school moet er weer gepreseteerd worden door mij. Dat was wel even wennen met vorig jaar. Van school heb ik een nieuwe computer gekregen en die moesten we dan ook meteen gebruiken. De eerste 3 weken hebben we kleine opdrachten gemaakt die uiteindelijk samen 1 portfolio zijn geworden. Van die portfolio moest iedereen een website maken en die heb ik ook gemaakt.

Op school is het hard aanpoten om met de rest mee te komen maar dat gaat helemaal goed komen..
De kwalificatie wedstrijden waren onze eerste echte test. De dag begon met een belangrijke wedstrijd, onze grootste concurent had de eerste wedstrijd al verloren dus dat was een extra waarschuwing voor ons. Maar dat bleek nergens voor nodig te zijn want deze wedstrijd werd dik gewonnen door ons met een verschil van 18 punten. De tweede wedstrijd werd ook makkelijk gewonnen met 9 punten verschil. De laatste wedstrijd was tegen Randers, onze grote concurent, deze wedstrijd waren we dus extra gebrand om te winnen. Deze wedstrijd was de laatste kans voor Randers om zich direct te plaatsten voor de competitie. Helaas voor Randers verloren zij de wedstrijd dik van ons en hadden wij een prima kwalificatie achter de rug.
Twee weken geleden werd er bij ons wat gedaan aan teambuilding. De trainer had een programma samengesteld wat we op 1 zaterdag af moesten werken. Het begon ’s ochtends om 12 uur met een soort van “ontdek waar al je spieren zitten training”.. oftewel een power training waar je alle spieren in je lichaam moet gebruiken. Na de 1.5 uur durende marteling werden we binnen 5 minuten op de fiets verwacht waar we een banaan kregen. Wat ons stond te wachten was een fiets toch van 60 km. We waren opgedeelt in 2 groepen die elke de zelfde ronden fietsten maar dan 1 groep linksom en 1 groep rechtsom. De man met de hamer stond echter voor 1 van mijn team genoten al na 10km langs de kant. Het gevolg hiervan was dat wij hem de rest van de rit moesten duwen. Van te voren was er afgesproken dat bij een meer net buiten viborg onze finish lijn zou zijn. Na een lange tijd fietsen waren we eindelijk daar aangekomen maar helemaal niemand te bekennen. We hadden onderweg 5 oproepen gemist waarin ons gezegt zou worden dat we niet zover hoeften te fietsen en dat het programma aangepast zou worden. Helaas voor ons moesten we weer bijna 15 km terug fietsen. In totaal was het dus een fietstocht van ruim 75km. Bij aankomst op bestemming stond het eten gelukkig al klaar. Later werd ons verteld dat de planning was, dat we na de fietstocht nog 2 km zouden moeten zwemmen, 3 km moeten lopen en een bokstraining van een uur. Gelukkig werden deze activiteiten geannuleerd want dat had niemand volgehouden! Maar al met al was het een erg leuke dag!
Volgende week woensdag staat onze eerste competitie wedstrijd op het programma. Onze doelstelling is dat we in de competitie voor kerst 1e of 2de worden in de poule zodat we in de hoogste competitie (die is er alleen na kerst) komen na kerst.
Ik zal jullie beloven op een snelle update zodat jullie weer een beetje bij kunnen blijven van hoe het gaat en staat hier in Viborg!
Tot snel!

• 23 September 2009 - 19:10

Oma Opa:

We hebben je mooie verslag gelezen. Jammer, we hadden dat eerst moeten doen. We maken er uit op dat het soms wel hard werken is.
    Dag Joepie.