Eerste week Viborg - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Joep Dorst - WaarBenJij.nu Eerste week Viborg - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Joep Dorst - WaarBenJij.nu

Eerste week Viborg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joep

09 Augustus 2008 | Denemarken, Viborg

Hallo allemaal,

Hier het eerste bericht uit Denemarken waar het mij prima bevalt. Zaterdag waren we gearriveerd op de camping in Hjarbeak waar we tot maandag ochtend hebben gestaan. Maandag konden we van 2 tot 5 al me spullen naar me kamer sjouwen en me kamer een beetje inrichten. Om 5 uur werden we allemaal toegesproken door de grote baas, waar we natuurlijk niet veel van begrepen. Na het gesprek afscheid genomen van papa en mama die me weg hadden gebracht. Rond 6 uur zat iedereen aan tafel voor het eten. Het is in een aparte ruimte naast het stadion. Het eten is erg lekker tot nu toe, er staan 3 koks in de keuken die elke keer voor minstens 165 mensen moeten koken.
Iedereen moest na het eten naar 1 van de 5 sporthallen komen om daar als groep met elkaar kennis te maken. Later op de avond werden we in groepen verdeelt, je groep waren je gang genoten. Deze avond had ik al meteen veel vrienden en vriendinnen gemaakt;)
Dinsdag ochtend weer vroeg uit de veren omdat we op een soort van kamp gingen. Ongeveer 15 km lopen vanaf Viborg. Op het terrein aangekomen stonden daar 4 tenten en 4 blokhutjes. Door middel van een kleine competitie werd er beslist wie waar in mocht slapen. Iedere groep moest een soort van entertainment maken en de beste groep mocht eerst kiezen. Ja en als je een buitenlander in je groep hebt moet die natuurlijk iets zeggen in zijn taal, dusja ik was weer het haasje;) ik mocht de groep gaan vertegenwoordigen en heb ze een klein beetje Nederlands geleerd. Nu kent iedereen mij bij naam maarja als ik al die andere 164 namen moet gaan onthouden is toch een beetje moeilijk. Ze heten ook geen Jan of Piet maar meer in de richting van onuitspreekbare namen. Maargoed door mij optreden mochten we in een houten hutje slapen. Onze groep bestond uit 15 mensen maar in het hutje konden maar 6 mensen dus de rest heeft onder de blote hemel geslapen.
Na het ontbijt weer terug gelopen en gegeten. Donderdag morgen gingen alle jongens de stad verkennen door middel van een paar opdrachten. Nadat we daarmee klaar waren begon onze eerste training. We werden in groepen verdeelt waarmee we 3 wedstrijden hadden gespeeld van 20 minuten. Ik speelde in het eerste team, waar ik lekker heb gespeeld. Vrijdag gingen we een kijkje op de school nemen waar we ons rooster kregen en een kleine rondleiding. Mijn eerste indruk is dat het allemaal op z’n gemakje gaat, iedereen doet maar een dotje. Beetje msnen, luieren of gewoon kletsen. Het kan ook zijn dat we precies in de pauze daar waren maar ik denk het niet;) Ik ga naar school van 8 tot kwart over 3. elke les duurt 45 minuten. Elke week krijg ik 4 lesuren Engels, 4 uur Deens, 2 uur Duits, 4 uur Wiskunde, 16 uur computerles en 3 dagen 2 uur handballen onder schooltijd. Zo gaat mij komende schooljaar er uit zien. Heb er veel zin in!!

Tot de volgende!!

Groetjes,
Joep

  • 09 Augustus 2008 - 09:11

    Levine:

    Ha Joep/kanjer,
    Wat een belevenissen en wat een super-performance heb jij al weer neergezet man! Super tof om te lezen!! Wij zijn gisteren net terug gekomen van vakantie...waren ook ver weg...thailand/maleisie..en hebben ook veel moois beleefd! Hebben erg veel gereisd, gevlogen, getreind, gevaren, gelopen en geslapen in de jungle, tim en max hun duikdiploma gehaald en nog veel meer...maar dat zal tim je wel vertellen...dwz...morgen gaat tie alweer op stap...naar zn vriendinnetje die op vakantie in italie is...daarna volgende week weer op zeilkamp....dus die zie ik ook niet zo gek veel...haha...ik wens jou veel goede vrienden en vooral lieve vriendinnen! en hoop binnenkort weer zo'n mooi verhaal van je te lezen. Een hele dikke kus uit Rhoon.

  • 09 Augustus 2008 - 10:03

    Celine(L):

    Hey Liefie
    Je hebt er een leuk stuk van gemaakt hoor.Was vanmorgen niet helemaal wakker maar nu wel weer.Succes met de eerste schoolweek alvast liefie. Maar ik spreek je vast eerder. Tot snel
    Love you dikke kus Celine

  • 09 Augustus 2008 - 16:27

    Madeleine:

    Hoi Joep, het klinkt allemaal super! (als je van handballen houdt!!). Leuk om van je te 'horen' zo... word vervolgd. Groetjes, Madeleine

  • 09 Augustus 2008 - 18:47

    Anneke:

    Hoi Joepje,

    Een beetje pkw-er slaat zich door zo’n kampje toch makkelijk heen, 15 km lopen en slapen in een hutje is natuurlijk luxe. Het klinkt allemaal zeer geweldig en zeer leerzaam.
    Volgend jaar dus een handballend PKW in Denemarken ? lijkt mij erg leuk, en dan ook in het Deens, zou erg hilarisch zijn . Het schooljaar ziet er ook aardig uit . Ivar zit nog op Texel aan het vakantie vieren en heeft het zonder pap en mam daar erg naar zijn zin.Wij wensen je heel plezier en we kijken uit naar je volgende belevenissen.

    Liefs van ons allen uit Houten.

  • 10 Augustus 2008 - 13:19

    Sylvia:

    Heej Joep,

    Ik heb je site gevonden hahaha en zal al je belevenissen gaan volgen!!! Heel veel plezier, maar dat gaat wel goed komen zo te lezen.
    Groetjes Sylvia

  • 10 Augustus 2008 - 18:34

    Oma En Carla:

    Hoi Joep,
    Ziet er allemaal leuk uit daar in het verre Viborg. We wensen je een SUPER-tijd daar.
    Veel plezier en mooie leermomenten.
    Gr. oma en Carla

  • 10 Augustus 2008 - 18:58

    Toine En Lieke:

    Zo het begin is gemaakt. Leuk om in Oeganda jouw eerste ervaringen in Denmark te lezen. Good luck and enjoy.

  • 11 Augustus 2008 - 10:05

    Stefan:

    Hey Joep,
    Veel succes daar he!

  • 11 Augustus 2008 - 13:54

    #14:

    Hé Joep,

    Zo te zien gaat het je goed af daar, heb je daar nog een taxichauffeur nodig :)

    Heel veel plezier daar en tot leesze.

    Groetjes #14 (ex-taxichauffeur)

  • 12 Augustus 2008 - 15:32

    J&T (L):

    Lieve Joeperd! Hier een berichtje uit het warme en zonnige Etten-Leur. Bedankt voor de brieven en de bijbehorende "cadeaus", we hebben net samen van de film genoten ;)
    Het boekje bevalt ook zeer goed moeten we eerlijk toegeven, de poster is er al uit opgehangen!
    Liefs en een dikke knuffel van J(orgen) & T(hom)

  • 18 Augustus 2008 - 14:04

    Bjorn:

    Ziet er allemaal goed uit Joep, geniet van de tijd daar!!

    Vraag me wel af wat je die mensen van het Nederlands geleerd hebt... :)

    Grtz!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Viborg

Mijn eerste reis

handbal college in Viborg

Recente Reisverslagen:

22 September 2009

een nieuwe start

13 Juni 2009

bijna vakantie

28 Maart 2009

Viborg

01 Februari 2009

WK handbal Kroatie

24 November 2008

Bezoek met foto's
Joep

Afstudeer stage in Australië

Actief sinds 16 Juni 2008
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 14879

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Stage in Australië

04 Augustus 2008 - 01 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: