3e week - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Joep Dorst - WaarBenJij.nu 3e week - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Joep Dorst - WaarBenJij.nu

3e week

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joep

23 Augustus 2008 | Denemarken, Viborg

Hej alle,

Ten eerste bedankt voor jullie reacties op mijn vorige “dagboek verhaal”. Vandaag ben ik precies 3 weken in Viborg. En het Deens verstaan begint al te vorderen! En af en toe zelfs Deens spreken! Het gaat de goede kant op!!

Afgelopen weekend was de eerste thuis wedstrijd van Viborg voetbal, zijn gedegradeerd naar zeg maar de eerste divisie. Er was mij verteld dat het een mooie wedstrijd moest worden want het was een derby. Dus ik in volle enthousiasme op het balkon (dan hoef je tenminste geen entree te betalen en een mooi plekje in het stadion) die wedstrijd kijken. Maar het niveau lag toch niet zo hoog zoals ze mij hadden verteld. Het was een saaie wedstrijd met een geluksgoaltje. Viborg – Skive = 1 – 0. maar wel een mooi stadion.
Mijn 2 weken school zitten er op en heb nu een beter beeld van de school. Tijdens de lessen Deens op school krijg ik en een klasgenoot ( een Duitse) oefeningen om Deens te leren spreken en verstaan. Het spreken gaat niet zo makkelijk. Probeer maar eens: dødningehoved = doodshoofd, ik krijg het niet uit me mond uitgesproken;) het lijkt makkelijk maar wil je het goed uit proberen dan breek je je tong. De lessen Engels en wiskunde zijn wel goed te volgen. En de computer lessen zijn erg leuk. Veel foto’s maken buiten in de stad en later bewerken op de pc met Photo shop, erg leuk!

De trainingen zijn erg goed! We krijgen training van trainers die hier hun opleiding voor trainer hebben gehaald en van spelers uit het eerste mannen of vrouwen team. Hier heb je 2 soorten trainingen: college training dat zijn de trainingen die tijdens schooltijd plaats vinden op maandag ochtend, woensdag middag en donderdag ochtend. De trainingsgroep bestaat daar uit 2 klassen. Deze trainingen zijn algemene trainingen en niet altijd positie gericht. Elke woensdag krijgen we coördinatie, evenwicht, gymnastiek training. De andere soort training is clubtraining. Dit is een team waarmee je ook wedstrijden speelt, dus allemaal jongens van mijn leeftijd. Deze trainingen zijn wel positie gericht! Elke training beginnen we met wat kracht training, buik en rug spieren en de arm spieren op allerlei varianten die ik nog nooit eerder heb meegemaakt. Maar ze werken wel;) na het kracht gedeelte krijgen we een beetje gooi werk en schieten op het doel. Door het veel hars gebruik hier krijg ik blaren op me vingers, niet zo fijn, dus elke training vingers in tapen en hopen dat het niet erger word!

Vandaag zaterdag 23 augustus 2008 is een belangrijke dag voor mij, heb voor het eerst in 3 weken uit mogen slapen!! Normaal moeten we in het weekend om 9 uur weer opstaan voor het ontbijt maar dat heb ik dus over geslagen. Het zijn lange dagen ook door de week, 7 uur opstaan en 11 uur naar bed.

Ik ga nu stoppen wat boodschapjes doen. Over 2 weken probeer ik weer een update te maken of wie weet wel eerder.??

Farvel!!

Groetjes,
Joep

  • 23 Augustus 2008 - 11:54

    Jorgen:

    Joep het klinkt super allemaal! Ben net ook maar eens op je papiertje gaan kijken wat je aan me gegeven had met Deense woorden, maar het is inderdaad niet om uit te spreken, onvoorstelbaar! Ik zou zeggen heel veel succes en ben benieuwd naar het volgende stukje ;)
    Grt, Jorgen

  • 23 Augustus 2008 - 12:48

    Naomi:

    heei Joep.
    klinkt allemaal erg gezellig maar wel druk.
    morgen gaan we het boottochtje van opa maken ik zal je wel missen, want daar zijn we met de hele familie.
    nog veel succes op school.
    groetjes je nicht Naomi.

  • 23 Augustus 2008 - 14:54

    Celine:

    Lieverd,

    Wat heb je er weer een leuk stuk van gemaakt. Erg leuk om te lezen. Ik wist al dat het super was maar als je dan alles zo in 1 verhaal leest voel je gewoon dat je de juiste keuze hebt gemaakt.
    Veel plezier de komende twee weken en kan niet wachten tot je volgende verhaal.

    Dikke Kus Liefs Celine

  • 23 Augustus 2008 - 19:24

    Levine:

    He die Joep,
    Leuk weer je verhaal! 3e week alweer....tjoep wat gaat dat snel....Je bent alwel goed op dreef aan t komen lees ik wel....mochten we nog eens een pkw doen....dan hebben we in ieder geval alweer leuke ideeen m.b.t. woordspelletjes....uitspreken en dan in de goede volgorde gaan staan....haha...
    En als ik t zo lees (en zie) kom je ook als SUPERMAN terug....dus Ruud mag wel een pittig programma op gaan stellen....Ik wens jou weer VIEL SPASS (op zn Deens..) en niet te vergeten ook weer veel liefs uit Rhoon.


  • 24 Augustus 2008 - 14:39

    Lieke:

    He Joep, wij zijn weer thuis. Ben jou is er net de kop af. Maar dat gaat helemaal goed komen, zeker nu het Deens er aan begint te komen.

    Succes!

  • 24 Augustus 2008 - 15:13

    Nikkie:

    Heej ouwe gek,

    Klinkt goed daar hoor.
    Dat deens daar moet je gewoon niet aan beginnen joh;)
    Maareh wat heb jij nou die denen voor nederlands geleerd? (je vorige stukje)
    Veel plezier en succes daar he!!!!
    Gaat goed komen merk ik wel.
    Spreek je nog.
    Laters

  • 24 Augustus 2008 - 18:43

    Carla:

    Hé Joep, goed te horen, dat je het naar je zin hebt. En wat het Deens
    betreft, volhouden hé.

    Groetjes Carla

  • 24 Augustus 2008 - 18:54

    Toine:

    Bedste Joep,

    Alt godt? Volgens je berichten wel. Nyde and take care for your hands.

    farvel så længe

  • 24 Augustus 2008 - 19:30

    Hallo Met Jan:

    Dag Joep goed om te horen dat je het naar je zin heb, bij ons gaat het gestaagd,de afgelopen weken nog niet compleet kunnen spelen en trainen de rede is dat een ieder op twee spelers na nog bezig is met vakantie,dit is niet best voor de voorberijding Helaas.
    Wel de afgelopen twee weken de trials gewonnen.
    Heb veel zin in de komende week wij gaan op stage naar Frankrijk voor vijf-dagen.
    Ik zal je daarna over berichten ,het ga je goed
    groed
    J.W


  • 26 Augustus 2008 - 06:51

    Ellen:

    Hej Joep, vorige week al je bericht gelezen hoor, denk dus niet: wat laat.
    Ga zo door zou ik zeggen, blijft leuk om te lezen. Ook de reacties zijn leuk.
    Spreek je snel. Doei,xxx

  • 27 Augustus 2008 - 17:18

    Lianne:

    Hoi Joep,

    Leuk jouw verhalen te lezen over Denemarken en
    wat fijn dat je het goed naar je zin hebt.
    We zullen je verhalen blijven volgen.
    Groetjes van ons allemaal uit Halsteren.


  • 30 Augustus 2008 - 14:59

    Ilona:

    hey joep!
    klinkt allemaal leuk! :D
    maar deens,,dat is voor mij denk ik niet te doen ;)
    haha
    heel veel plezier nog, en ik vind het leuk om te lezen wat je allemaal doet daarzo!
    liefs..

  • 30 Augustus 2008 - 19:57

    Fam. Romme:

    Hoi Joep,
    Hier even berichtje vanuit de polder. Je verhalen zijn echt leuk om te lezen. Er gaat een enorme positiviteit vanuit. En ja, dat Deens, hé. Wij hebben het afgelopen vakantie ook ondervonden. Als je het leest dan ziet het er gemakkelijk uit, maar als je het hoort dan klinkt het als chinees. Laat staan spreken...
    Heel veel succes met alles!!!
    De Romme-sen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Viborg

Mijn eerste reis

handbal college in Viborg

Recente Reisverslagen:

22 September 2009

een nieuwe start

13 Juni 2009

bijna vakantie

28 Maart 2009

Viborg

01 Februari 2009

WK handbal Kroatie

24 November 2008

Bezoek met foto's
Joep

Afstudeer stage in Australië

Actief sinds 16 Juni 2008
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 14878

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Stage in Australië

04 Augustus 2008 - 01 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: